Συνέδριο της ΟΛΤΕΕ (Oμοσπονδία λειτουργών τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης)

Καταγγελίες για το σαμποτάζ στην εκπαίδευση

Στις 22 και 23 Ιούνη πραγματοποιήθηκε στην Χαλκιδική το 14ο συνέδριο της ΟΛΤΕΕ.

Το βασικό χαρακτηριστικό του συνεδρίου όπως και των προηγούμενων ήταν η έλλειψη μιας ξεκάθαρης στρατηγικής  σε ότι αφορά την ανάπτυξη και την προώθηση όλων των βασικών παραμέτρων που καθορίζουν την ύπαρξη και την εξέλιξη της τεχνικής εκπαίδευσης.

Κατά τον απολογισμό του απερχόμενου ΔΣ διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά η άρνηση του ΥΠΕΠΘ να αναγνωριστεί η ΟΛΤΕΕ ως φυσικός φορέας των προβλημάτων της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ποτέ μέχρι σήμερα Υπουργός Παιδείας δεν συνομίλησε επίσημα με το Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτός ο βασανισμένος χώρος.

Κανένας υπουργός δεν ίδρυσε μέσα στο ΥΠΕΠΘ γραφείο τεχνικής εκπαίδευσης. Αντίθετα δίπλα του Υπουργού υπάρχει πάντοτε γραφείο της ΟΛΜΕ.

Η δικομματική ΟΛΜΕ που καθοδηγείται από το ψευτοΚΚΕ τον συνασπισμό και τα μικροαστικά σοσιαλφασιστικά ρεύματα, είναι αυτή που ελέγχει και καθορίζει τις πολιτικές επιλογές του ΥΠΕΠΘ τα τελευταία 30 χρόνια.

Στο συνέδριο καταγγέλθηκε με δριμύτητα και από πολλούς συνέδρους η ΟΛΜΕ ως η διακομματική δύναμη που δεν εκφράζει πλέον την μεγάλη δημοκρατική πλειοψηφία των καθηγητών και την θέληση της κοινωνίας να αλλάξει ριζικά το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της τεχνικής.

Συζητήθηκε και έγινε αποδεκτό με ενθουσιασμό από όλους σχεδόν τους συνέδρους το κείμενο που δημοσιεύτηκε από την ΕΛΤΕ Λάρισας.

Πάνω στο πνεύμα αυτό το κείμενο τοποθετήθηκαν τα μέλη της αντιπροσωπείας της ΕΛΤΕ Λάρισας και ζητήθηκε να ξεκαθαρίζει το συνέδριο τις θέσεις για το δωδεκάχρονο σχολείο που προτείνει η ΟΛΜΕ και να καταγγελθεί ως ο φορέας που διέλυσε την τεχνική εκπαίδευση με την δημιουργία των ΕΠΑΛΛ όπου ουσιαστικά επικρατεί ο μαρασμός και η διάλυση.

Σε όλες τις συζητήσεις μεταξύ των συνέδρων έγινε φανερό ότι το σημερινό ΕΠΑΛΛ είναι συνέχιση του σάπιου γενικού Λυκείου αφού στα δύο πρώτα έτη σπουδών κυριαρχούν στο πρόγραμμα μαθήματα γενικής παιδείας και ζητείται στο 3ο έτος σπουδών μέσα σε 8 μήνες να αποκτήσει ο μαθητής μια ειδικότητα από την οποία πρέπει να ζήσει.

Επίσης η πλειοψηφία των συνέδρων συμφώνησε να εισαχθούν  οι ειδικότητες των τεχνικών μαθημάτων από τη Α' τάξη στο ΕΠΑΛΛ και να μην υπάρχει το 4ο έτος σπουδών όπως προτείνει η ΟΛΜΕ στο ΥΠΕΠΘ όπου ουσιαστικά είναι η ταφόπλακα της τεχνικής εκπαίδευσης.

Αίσθηση προκάλεσαν οι τοποθετήσεις του σ. Θανάση Κοφίνα και του Μιχάλη Ζηπέλα από την ΕΛΤΕ Λάρισας ο οποίος εκλέχθηκε στο Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ παρά τις υπόγειες κατευθύνσεις κάποιων να μην εκλεγεί.

Παρά τις δημοκρατικές διαδικασίες και τον πλουραλισμό των απόψεων το συνέδριο δεν ψήφισε κανένα σχέδιο στρατηγικής και δράσης, δεν τέθηκε σε ψηφοφορία καμία πρόταση ώστε το Δ.Σ. να έχει μία κατεύθυνση πάνω στην οποία θα έπρεπε να κινηθεί στα επόμενα δύο χρόνια.
Το νέο Δ.Σ. δεσμεύτηκε να συνοψίσει όλες τις προτάσεις που ακούστηκαν στο συνέδριο και να κάνει μια σύνθεση αυτών.

Η εκτίμηση μας είναι ότι αυτή η κατάληξη του συνεδρίου οφείλεται σε δυνάμεις που υπάρχουν μέσα στην ΟΛΤΕΕ οι οποίες δεν θέλουν την οριστική ιδεολογική πολιτική ρήξη με την σοσιαλφασιστική ΟΛΜΕ, σ' ένα συνεχή αγώνα για τα προβλήματα της τεχνικής εκπαίδευσης.

Η στάση αυτή στην πραγματικότητα εμποδίζει την παραπέρα ανάπτυξη των δυνάμεων της ΟΛΤΕΕ και στην δημιουργία νέων ΕΛΤΕ σε όλη την χώρα.

Όμως η τραγική κατάσταση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της τεχνικής, οδηγεί όλο και περισσότερους συναδέλφους να απομακρύνονται από την ΟΛΜΕ και να συστρατεύονται στον αγώνα για μία ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.