Λίγα ακόμα για την Πενταμελή και τη στάση της ψευτοαριστεράς

 

Το Σωματείο έχει δύο εκπροσώπους στον ελεγκτικό μηχανισμό που έχει θεσμοθετηθεί με νόμο, στην περίφημη Πενταμελή Επιτροπή της Ζώνης (οι άλλοι τρεις είναι από το υπουργείο Εργασίας, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το ΤΕΕ). Αυτή η Επιτροπή λειτουργεί από το 1988 οπότε και κυρώθηκε με νόμο η απόφαση για τη σύστασή της, και έχει στα χέρια της το αίμα από τον τραγικό απολογισμό των νεκρών εργατών στη Ζώνη που έχει την πρώτη θέση σε θανατηφόρα ατυχήματα σε σχέση με τα υπόλοιπα ναυπηγεία της χώρας. Την ασυλία στο ψευτοΚΚΕ δεν την εξασφαλίζει βέβαια μόνο η παντοδυναμία του στη Ζώνη αλλά η κάλυψη που έχει από το πεντακομματικό συντονιστικό. Είναι χαρακτηριστικό πως ο ομοαίματος ΣΥΝ έσπευσε να υπερασπίσει τους αδελφούς του. Διαβάζουμε το εξής απόσπασμα στην Αυγή, 27/7/2007: Πιθανολογείται, πως το πολύνεκρο δυστύχημα στο Πέραμα συνέβη είτε γιατί δεν παρίστατο ο υπεύθυνος χημικός ασφαλείας, που ως επόπτης όφειλε να ελέγχει τα ενδεχόμενα επίπεδα διαρροής αερίου, είτε γιατί τα πολλά και διαφορετικά συνεργεία καθαρισμού δεν είχαν μεταξύ τους μια στοιχειώδη συνεννόηση. Ιδού τώρα η εξήγηση αυτού του πορίσματος που δεν είναι άλλη από τη δημιουργία άλλοθι στο ψευτοΚΚΕ: Ως δεδομένα πρέπει να κρατηθούν δύο: το συνδικάτο των εργαζομένων (για το οποίο για άλλα μπορούν να του καταλογιστούν πολλά), έχει προς τιμήν του επιβάλλει τελευταία εξαιρετικά αυστηρούς όρους ασφαλείας !!! (σσ οι υπογραμμίσεις δικές μας). Και συνεχίζει απτόητος ο αρθρογράφος της Αυγής: Επίσης το ίδιο το Λιμενικό Σώμα, αν και όχι καθ ύλην, απολύτως αρμόδιο, τηρεί αυτούς τους όρους !!! Και έρχεται το μεγάλο ερώτημα: Το ερώτημα τις πταίει ως εκ τούτου αναδύεται με την πιο επιτακτική έννοια του όρου. Και έρχεται η απάντηση: Η απάντηση μπορεί να ανιχνευθεί μόνο στην ένταση χρόνου που επιτακτικά ζητεί η εξαιρετικά υψηλού επιπέδου ένταση κεφαλαίων, που απαιτεί και αποδίδει η εκτιναχθείσα πλέον αγορά της ναυτιλίας. Δηλαδή, φταίει αποκλειστικά και μόνο η υπερεντατικοποίηση. Ωραία λοιπόν, και το 2001 που δεν ήταν εκτιναχθείσα όπως είναι πλέον η αγορά της ναυτιλίας, τι έφταιξε για τους πέντε νεκρούς; Μήπως οι εξαιρετικά αυστηροί όροι ασφαλείας που επέβαλε το Σωματείο ή το εξαιρετικά υποδειγματικό λιμενικό σώμα; Και αφού η δουλειά στο Σκαραμαγκά και στην Ελευσίνα είναι επίσης εκτιναγμένη τον τελευταίο χρόνο και δουλεύουν εκεί οι ίδιοι εργολάβοι γιατί δεν γίνονται ούτε γίνονταν ποτέ τέτοια ατυχήματα; Απλά γιατί εκεί υπάρχουν τα λίγο πολύ συνηθισμένα για τέτοιες εργασίες μέτρα ασφάλειας των κανονικών ναυπηγείων. Τι απίστευτο λοιπόν θράσος, και τι κυνική υποκρισία λοιπόν από την ψευτοαριστερά;

 

Τα τέσσερα μέλη της Πενταμελούς (οι δύο ήταν και τότε του Σωματείου) που τον Οκτώβρη του 2001 είχαν κάνει επιθεώρηση στο πλοίο Σέϊλορ, την προηγούμενη μόλις μέρα από εκείνη που έγινε η έκρηξη που σκότωσε πέντε εργάτες, είχαν διωχθεί από τον Εισαγγελέα Πεπόνη. Η δίκη αυτή πήρε πέντε αναβολές και τελικά το Σεπτέμβρη του 2006 βγήκε αθωωτική απόφαση για όλη την Πενταμελή. Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι τη γλύτωσαν με τρίχρονες ποινές εξαγοράσιμες και με αναστολή. Ανάμεσα τους, ο χημικός Ναυτιλίας Ευάγγελος Παπαδόπουλος, που έβγαλε το πιστοποιητικό γκας φρι, και τελικά αθωώθηκε μετά από έφεση, ενώ του επιστράφηκε η επαγγελματική του άδεια!

Στο ατύχημα του Friendship Gas είναι πλέον επιβεβαιωμένο ότι οι περισσότεροι πέθαναν από ασφυξία και θα ζούσαν αν υπήρχαν οι πλευρικοί έξοδοι διαφυγής όπως προβλέπει ο νόμος. Αυτό δεν μπορεί να διέφυγε από τον έλεγχο της Πενταμελούς που είχε ανέβει στο πλοίο στις αρχές Ιούλη για να μην επιστρέψει ποτέ έκτοτε, παρόλο που για το συγκεκριμένο καράβι ήταν γνωστό σε όλους στη Ζώνη ότι ήταν από τα πιο επικίνδυνα για τους εργαζόμενους. Με απίστευτη όμως θρασύτητα ο Ριζοσπάστης βγαίνει με πρωτοσέλιδα όπως αυτό της 27/7: Αγώνας ζωής η κατάργηση της εργοδοσίας που μας σκοτώνει κάθε μέρα. Και πώς να καταργήσει κανείς την εργοδοσία χωρίς μια σοσιαλιστική επανάσταση. Και μέχρι το σοσιαλισμό τι θα κάνουν οι εργάτες στο Πέραμα; Και αν έρθει ο σοσιαλισμός και η πενταμελής είναι σοσιαλιστική τύπου Παπαρήγα και περιλαμβάνει και τους δυο κνίτες  που είναι στη σημερινή πενταμελή πόσες θα είναι οι ελπίδες επιβίωσης; Καμία, απολύτως καμιά αφού αυτού του είδους ο σοσιαλισμός σημαίνει τη διεφθαρμένη κρατικο-γραφειοκρατική ακρίδα και τις εργολαβικές βδέλλες μικρές και μεγάλες του Περισσού στη εξουσία. Όχι! Η εργοδοσία στο Πέραμα είναι κάτι ευρύτερο από τους εργολάβους και τους εφοπλιστές. Είναι και η κρατική γραφειοκρατία και η συνδικαλιστική κομματική γραφειοκρατία του ψευτοΚΚΕ. Όλοι οι δράστες πρέπει να πληρώσουν.  Η ΟΑΚΚΕ και ο ΕΡΓΑΣ θα ασχοληθούν από δω πολύ πιο διεξοδικά και αποφασιστικά με την υπόθεση της ασφάλειας της δουλειάς στο Πέραμα. Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί άλλο η σημερινή κατάσταση. Το χρωστάμε και στους τελευταίους 8  νεκρούς και σε όλους του προηγούμενους.