ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ «ΚΙΝΕΖΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ»: ΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ COSCO ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ

Η απόβαση της COSCO στην Ελλάδα φέρνει μαζί της όλες εκείνες τις «ιδιαιτερότητες» του κινεζικού κρατικού μονοπωλίου που κάνουν τη χώρα προέλευσης να χαρακτηρίζεται από πολλούς δημοκρατικούς ανθρώπους σαν «το μεγαλύτερο κάτεργο στον πλανήτη». Μια τέτοια «ιδιαιτερότητα» – που στο βάθος θα ζήλευε κάθε μονοπώλιο που σέβεται τον εαυτό του – είναι και η αυθαίρετη, χωρίς προσχήματα φίμωση κάθε αντίθετης γνώμης, το πνίξιμο κάθε άποψης που θα τολμήσει να αμφισβητήσει την κυριαρχία του. Μ’ αυτή λοιπόν την απαίτηση κατέφθασαν στη χώρα μας οι επικεφαλής του κινεζικού κρατικού κολοσσού COSCO καλώντας σε σχετική δεξίωση την ελληνική πολιτική και οικονομική ηγεσία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Στον ίδιο χώρο αλλά λίγο μετά (δηλαδή στις 3-4 του Ιούνη) είχε προγραμματιστεί να παιχθεί η κινεζική θεατρική παράσταση Shen Yun. Πρόκειται για ένα σκηνικό μουσικο-χορευτικό θέαμα αποτελούμενο από 20 αυτοτελή μέρη. Σε δύο από αυτά οι καλλιτέχνες περιγράφουν τους φασιστικούς διωγμούς που υπόκεινται στην Κίνα τα μέλη της θρησκευτικής ομάδας Φαλούν Γκονγκ, προκαλώντας έτσι μεγάλη ανησυχία στο καθεστώς του Πεκίνου. Τη συνέχεια της ιστορίας αφηγούνται αναλυτικά οι διοργανωτές της παράστασης στο διαδικτυακό κανάλι tvxs (26/5):

«Την Παρασκευή, 21 Μαΐου, πληροφορηθήκαμε ότι η πώληση των εισιτηρίων είχε διακοπεί από την Τετάρτη το πρωί», δηλώνει στο tvxs.gr ο κ. Κώστας Τσώλης, πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, Falun Dafa, η οποία έχει αναλάβει τη διοργάνωση της παράστασης στην Αθήνα. Την ημέρα της αναβολής, προσθέτει ο κ. Τσώλης, πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν ο επικεφαλής της Cosco, υψηλόβαθμα στελέχη της κινεζικής εταιρίας και Έλληνες πολιτικοί. «Προφανώς δεν ήταν τυχαίο. Σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες φιλοξένησαν την παράσταση, είχε προκύψει θέμα. Προσπαθούν να εμποδίσουν το σόου», υποστηρίζει, και εξηγεί:

«Δηλώνουν (η διεύθυνση του Μεγάρου Μουσικής) ότι πρόκειται για τεχνικό πρόβλημα στην αίθουσα το οποίο πρέπει επειγόντως να αντιμετωπιστεί και τελικά θα επιλυθεί εκείνες τις ημέρες. Στο μεταξύ, όμως, δεν ακυρώνεται 5νθήμερο συνέδριο το οποίο φέρεται να έχει προγραμματιστεί για αυτή την εβδομάδα. «Θα το ρισκάρουμε», μας είπε ο διευθυντής του Μεγάρου (κ. Νίκος Μανωλόπουλος). Και εμείς ρωτάμε, βέβαια, γιατί δεν το ρισκάρουν και με την παράσταση;

Οι ίδιοι αναφέρουν ότι διέκοψαν την πώληση των εισιτηρίων προληπτικά, λέγοντας ότι δεν μας ειδοποίησαν για να μην μας ανησυχήσουν, διότι δεν ήταν ξεκάθαρο το θέμα. Αρνήθηκαν οποιαδήποτε παρέμβαση σε βάρος της παράστασης, αν και κατά τη συνάντησή μας ο κ. Μανωλόπουλος σπανίως μας κοιτούσε στα μάτια, ήταν έντεχνα χαλαρός θα έλεγα. Μας είπαν να βρούμε νέα ημερομηνία. Θεωρώ, για να μην πω ότι είμαι βέβαιος, πως όλο αυτό έγινε για να μην προκύψει το οποιοδήποτε θέμα κατά την επίσκεψη του επικεφαλής της Cosco στην Αθήνα. Η διάθεση των εισιτηρίων διακόπηκε από το πρωί της Τετάρτης, προφανώς ενόψει της επίσκεψής του».

Και δεν είναι μόνο ότι αναβλήθηκε η προγραμματισμένη παράσταση, που είχε ήδη παρουσιαστεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης και είχε επικροτηθεί από την Προεδρία του Ευρωκοινοβουλίου, προκειμένου να μην ενοχληθούν τα νέα αφεντικά του Πεκίνου. Το πλέον σκανδαλώδες είναι ότι αυτή η ακραιφνής φασιστική απαγόρευση έγινε με την ενεργή και σιωπηρή συνενοχή ολάκερου του εγχώριου πολιτικού, δημοσιογραφικού και καλλιτεχνικού κόσμου. Απαγορεύτηκε στα τηλεοπτικά ΜΜΕ η οποιαδήποτε αναφορά σε αυτήν, δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση από κυβέρνηση και κόμματα, ενώ η διεύθυνση του Μεγάρου «πείστηκε» να αποφύγει οποιαδήποτε ενημέρωση των διοργανωτών σχετικά με την απαγόρευση εκείνες τις κρίσιμες ημέρες της κινεζικής «απόβασης», ακριβώς για να μη σπάσει αυτό το «αρμονικό» κλίμα υποδοχής που τόσο έντεχνα είχε καλλιεργηθεί. Βέβαια, η παραπάνω ομοφωνία δεν κατάφερε να ματαιώσει τελείως την παράσταση που διεξήχθη τελικά στο Θέατρο Μπάντμιτον την επόμενη εβδομάδα, μακριά από το κεντρικό μέρος που διάλεξαν οι κινέζοι σοσιαλφασίστες για να ανταλλάξουν προπόσεις και φιλοφρονήσεις με την ηγεσία της χώρας μας έτσι ώστε να μην μπορεί να φτάσει στα αυτιά τους ο αχός από τις πραγματικές ανομολόγητες δραστηριότητές τους στην πατρίδα και χαλάσει έτσι την «όμορφη» ειδυλλιακή ατμόσφαιρα. Όμως, παρόλη τη μερική απαγόρευση της παράστασης η βία που άσκησε το φασιστικό διακομματικό καθεστώς πάνω στα καλλιτεχνικά δρώμενα του τόπου και κυρίως η μεθοδευμένη γενική σιωπή που άπλωσε είναι πλέον μια πραγματικότητα.

Οι δημοκράτες θα πρέπει να ανησυχούν ιδιαίτερα για όλα αυτά και να επαγρυπνούν καθώς η επέλαση του ανατολικού μονοπωλίου προαναγγέλλει την επιβολή στην Ελλάδα μιας χωρίς προηγούμενο σε σκληρότητα και κυνισμό ναζιστικού τύπου δικτατορίας. Αυτή τη δικτατορία πρέπει να την αντιπαλέψουμε τώρα στα πρώτα της προειδοποιητικά σκιρτήματα πριν να είναι πολύ αργά.