ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Η. ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΕ ΟΑΚΚΕ ΣΤΗΝ EΡΤ ΣΤΙΣ 31 ΜΑΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2024
ΔΙΑΚΑΝΑΛΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΟΑΚΚΕ ΣΤΙΣ 26 ΜΑΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2024
ΝΕΑ ΑΝΑΤΟΛΗ
Νέα Ανατολή αρ.φ.559 (εδώ μπορείτε να βρείτε τα φύλλα από φ.486-Μάρτης 2013-και νεώτερα)
Που μπορείτε να βρείτε την έντυπη έκδοση της Νέας Ανατολής

ΓΙΑΤΙ Η ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΕΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ, ΚΥΠΡΟΣ ΚΑΙ ΣΕΡΒΙΑ
Τρίτη, 19 Απριλίου 2022
Αφιονισμένο το στίφος των ηγετών και των στελεχών της ψευτοαριστεράς, προκειμένου να αντισταθμίσει και να ανακόψει το κύμα συμπάθειας προς το μαρτυρικό λαό της Ουκρανίας, έχει ξεκινήσει από την αρχή του πολέμου τις σχετικοποιήσεις, προκειμένου να βγάλει λάδι τους δολοφόνους, βασανιστές και βιαστές του Κρεμλίνου, που είναι και τα αφεντικά του.
Κλασικότερο των επιχειρημάτων του στίφους αυτού είναι ότι η τωρινή πάνδημη συγκίνηση και κινητοποίηση των λαών (και σε κάποιο βαθμό και κυβερνήσεων) πολλών δημοκρατικών χωρών για την Ουκρανία είναι υποκριτική, αφού οι σημερινοί υπερασπιστές των Ουκρανών έδειξαν τάχα μικρότερη ή καθόλου ευαισθησία για τους πολέμους και το αίμα που χύνεται άφθονο σε άλλα σημεία του πλανήτη. Μολονότι πολλές φορές οι ψευτοαριστεροί, με αρχηγούς τους κνίτες του Περισσού, ξεκινούν μια μακρόσυρτη λίστα των μεταπολεμικών επεμβάσεων και εγκλημάτων του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού από την Κορέα του 1950 και δώθε, συχνά -και προκειμένου να μοιάζουν πιο πειστικοί- μιλούν πολύ για σχετικά πιο πρόσφατες συγκρούσεις (ή παλιότερες που συνεχίζονται και στο σήμερα).
Αναφέρονται έτσι εκείνες σε Υεμένη και Παλαιστίνη, ενώ θυμούνται συχνά και τη «Γιουγκοσλαβία». Με τη λέξη αυτή δεν εννοούν την πολυεθνική Γιουγκοσλαβία του 1945-1991, αλλά το σέρβικο έκτρωμα της «μικρής Γιουγκοσλαβίας», δηλαδή εκείνης των Σερβίας - Μαυροβουνίου (από την οποία οι Μαυροβούνιοι απέδρασαν αμέσως μόλις τους δόθηκε η ευκαιρία, το 2006) που βομβαρδίστηκε από το ΝΑΤΟ το 1999.
Η ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ 19/11 ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ: Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΩΣ ΤΩΡΑ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΓΩΝΩΝ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΡΑΝΙΚΟΥ
Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2022
Σε μια κρίσιμη στιγμή για την αντίσταση της Ουκρανίας στους ρώσους εισβολείς, προωθήθηκε πρόταση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για να αναγνωριστεί η Ρωσία ως κράτος – χορηγός της τρομοκρατίας η οποία θα μπει σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια του που συνεδριάζει 21-24 Νοέμβρη. Μπροστά στην κρίσιμη ψηφοφορία και για την υποστήριξη αυτής της πρότασης ο σύλλογος των Ουκρανίδων Γυναικών στην Ελλάδα κάλεσε σε πορεία από το Πανεπιστήμιο στο Σύνταγμα και συγκέντρωση στην πλατεία το Σαββάτο στις 19/11. Ταυτόχρονα κάλεσε τους ιρανούς πρόσφυγες στην Ελλάδα που κάθε Σάββατο απόγευμα στο Σύνταγμα διοργανώνουν τις δικές τους εκδηλώσεις αλληλεγγύης στην εξέγερση του ιρανικού λαού ενάντια στο φασιστικό καθεστώς των μουλάδων και σύμμαχο των νεοχιτλερικών του Κρεμλίνου να βαδίσουν από κοινού.
Έτσι έγινε η κοινή διαδήλωση της 19/11 που ήταν μία πολύ σημαντική έκφραση και μία άμεση συνέπεια της μοιραίας σύγκλισης των δύο αγώνων που απόκτησαν κοινό εχθρό. Ήταν μία συγκλονιστική και μαζική κινητοποίηση, με παλμό και μαχητικά συνθήματα που φώναζαν συχνά μαζί ουκρανοί και ιρανοί.
Η ΟΑΚΚΕ ήταν εκεί. Δίπλα στους ιρανούς και τους ουκρανούς στάθηκαν σύντροφοι με πλακάτ με συνθήματα υποστήριξης των δύο κινημάτων (“Hitler Putin Hands Off Ukraine”, «Ειρήνη=Καμία Εδαφική Παραχώρηση στον Εισβολέα», “Down with Iranian Ismalofascists”, “Πούτιν, Ξι, Καμενεί θα έχετε το τέλος όλων των ναζί”). Στη διάρκεια της συγκέντρωσης φώναξαν το σύνθημα «Λευτεριά στην Ουκρανία-Στο Ιράν Δημοκρατία» που αποτύπωνε το πνεύμα της ενότητας αυτών των δύο σπουδαίων αγώνων.
ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΙΡΑΝ
Τετάρτη, 03 Ιανουαρίου 2018
Σχετικά με τις εξελίξεις στο Ιράν θα έχουμε σε λίγες μέρες μια πιο καθαρή εικόνα και ελπίζουμε μια πιο λεπτομερειακή ανάλυση. Ωστόσο για να έχουν οι αναγνώστες μας την πρώτη μας εκτίμηση για τις συγκρούσεις εκεί γράφουμε εδώ λίγα λόγια.
ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΗΡΩΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΙΡΑΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ ΣΤΟ ΙΡΑΝ
Κυριακή, 22 Φεβρουαρίου 2026
Είναι πιθανό οι ΗΠΑ να βομβαρδίσουν το Ιράν αν οι μουλάδες δεν υποχωρήσουν στις απαιτήσεις του μόνο με τις απειλές. Έχουμε με σαφήνεια καταδικάσει τους βομβαρδισμούς του Ιούνη του 2025 από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ και τους είχαμε χαρακτηρίσει προβοκάτσιες υπέρ της νεοχιτλερικής Ρωσίας γιατί σαν μόνο στόχο, τουλάχιστον από πλευράς Τραμπ, και σαν πρακτικό αποτέλεσμα είχαν να σπρώξουν τους εθνικιστές μουλάδες του Ιράν να ζητήσουν περισσότερη προστασία από τη Μόσχα με αντάλλαγμα μεγαλύτερη υποταγή τους σε αυτήν.
Αν οι προβοκάτορες συνεχίσουν με ένα νέο χτύπημα τώρα που οι μουλάδες είναι απόλυτα απομονωμένοι εσωτερικά μετά τις σφαγές του Γενάρη η κίνηση τους προς τη Μόσχα θα προχωρήσει με άλματα. Ήδη και μόνο με την απειλή επίθεσης πραγματοποιούν κοινά ναυτικά γυμνάσια, ενώ η Μόσχα επαναλαμβάνει πιο πιεστικά την πρόταση της να φυλάει εκείνη το εμπλουτισμένο ουράνιο του Ιράν, δηλαδή τη δυνατότητα του να κατασκευάζει πυρηνικά όπλα. Γι’ αυτό άλλωστε ο προβοκάτορας Τραμπ είχε καλέσει τον ιρανικό λαό σε εξέγερση υποσχόμενος ότι θα τον βοηθήσει όμως όταν άρχισαν να τον θερίζουν κατά χιλιάδες τα πολυβόλα των μουλάδων δεν κούνησε το δαχτυλάκι του για να τους βοηθήσει. Γιατί εκείνο που ήθελε ήταν και τη διεθνή απομόνωση των μουλάδων από τις ευρωπαϊκές δημοκρατίες και την ταυτόχρονη συντριβή του κινήματος εναντίον τους, ώστε κάθε μελλοντική αποσταθεροποίηση τους να έχει σαν μόνο αποτέλεσμα την υποταγή τους στη Μόσχα και όχι την πτώση τους.
Κι όμως μετά από αυτήν την τρομερή προδοσία ο Τραμπ μαζεύει δυνάμεις για να πραγματοποιήσει το χτύπημα που έχει υποσχεθεί στους μουλάδες, ή καλύτερα γι αυτόν, να πετύχει το στόχο του μόνο με την απειλή χτυπήματος χωρίς να το πραγματοποιήσει.
Δυναμικό παρόν των ιρανών προσφύγων στη συγκέντρωση του Συντάγματος στην επέτειο της ιρανικής εξέγερσης. Η ΟΑΚΚΕ ήταν εκεί στο πλευρό τους
Κυριακή, 17 Σεπτεμβρίου 2023
Με δύο κεντρικά πανό με τα συνθήματα «Γυναίκα, Ζωή, Ελευθερία» και «Ο ιρανικός λαός δεν θέλει άλλο πια την ισλαμική δημοκρατία», οι ιρανοί πρόσφυγες έδωσαν δυναμικά το παρόν στην πλατεία Συντάγματος για να διαδηλώσουν ενάντια στο φασιστικό καθεστώς των μουλάδων του Ιράν και να ενώσουν τη φωνή τους με τη φωνή του εξεγερμένου ιρανικού λαού ένα χρόνο μετά τη δολοφονία της Μαχσά Αμινά και την έναρξη των μαζικών διαδηλώσεων στο Ιράν με επικεφαλής τις γυναίκες. Συγκεντρώσεις συμπαράστασης στον αγωνιζόμενο ιρανικό λαό έγιναν την ίδια μέρα, στις 16/9 σε πολλές χώρες, γεγονός που δείχνει ότι η ιρανική εξέγερση συνεχίζει να έχει μεγάλη απήχηση στους δημοκράτες σε όλο τον κόσμο.
ΣΑΒΒΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΛΑΪΚΗ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΙΡΑΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΙΡΑΝΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ, ΣΑΒΒΑΤΟ 10/12 ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑ «ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΡΑΝ»
Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2022
Το φασιστικό καθεστώς των μουλάδων του Ιράν προχώρησε στην πρώτη εκτέλεση διαδηλωτή μετά από δικαστική απόφαση που επέβαλε τη θανατική ποινή για τη συμμετοχή του σε μία από τις μεγάλες διαδηλώσεις διαμαρτυρίας της ηρωϊκής εξέγερσης του ιρανικού λαού.
Με απόφασή του ένα στημένο από το καθεστώς δικαστήριο καταδίκασε σε θάνατο τον MohsenShekari, 23 ετών, για «εχθρότητα κατά του Θεού», αφού κατηγορήθηκε ως «ταραξίας» για τη συμμετοχή του στη διαδήλωση της 25 Σεπτέμβρη στην Τεχεράνη. Του φόρτωσαν κατηγορίες για αποκλεισμό δρόμου και τραυματισμό ενός μέλους της κτηνώδους πολιτοφυλακής Μπασίτζι στην οποία το καθεστώς έχει αναθέσει την καταστολή της εξέγερσης. Εκτελέστηκε με απαγχονισμό στις 8 Δεκέμβρη.
Ήδη έχουν γίνει διώξεις με την ίδια κατηγορία του «ταραξία» και ενάντια σε άλλους διαδηλωτές με την απειλή της θανατικής ποινής. Έτσι το καθεστώς που ευθύνεται ήδη για εκατοντάδες θανάτους στην αποτυχημένη απόπειρα του να καταστείλει την εξέγερση, σήμερα καταφεύγει στην απειλή μαζικών εκτελέσεων με αρχή αυτή του 23χρονου Mohsen Shekari.
Όσο ο ιρανικός λαός συνεχίζει να αντιστέκεται και να ζητάει ελευθερία για το Ιράν και την ανατροπή του φασιστικού καθεστώτος των μουλάδων, οι ιρανοί πρόσφυγες στην Ελλάδα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στους εξεγερμένους. Θα βρίσκονται και σήμερα στο Σύνταγμα στις πέντε το απόγευμα. Η ΟΑΚΚΕ θα βρίσκεται στο πλευρό τους και καλεί κάθε δημοκρατικό άνθρωπο να συμμετέχει σε αυτές τις εκδηλώσεις αλληλεγγύης και διαμαρτυρίας.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΑΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΒΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΦΑΓΕΙΣ ΤΟΥ ΙΡΑΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ
Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2026
H ματαίωση από το Δήμο της Αθήνας της παραχώρησης μιας αίθουσας του σαν βήμα για την ομιλία του πρεσβευτή του αιματοβαμμένου καθεστώτος των μουλάδων του Ιράν αποτελεί μια πολύ σημαντική νίκη για τους δημοκράτες αντιφασίστες της χώρας μας. Αυτή ήρθε σαν αποτέλεσμα της καμπάνιας διαμαρτυρίας της ΟΑΚΚΕ ενάντια σε αυτήν την παραχώρηση με την επιστολή που έστειλε στο Δήμο της Αθήνας και τη θερμή υποστήριξη που δώσανε στην καμπάνια πολλές εκατοντάδες δημοκράτες εξοργισμένοι με αυτήν την παραχώρηση. Όμως αυτή η μάχη ξεκίνησε από τους Ιρανούς πρόσφυγες και μετανάστες οι οποίοι μας ενημέρωσαν για αυτή την εκδήλωση και ταυτόχρονα οργάνωσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από την αίθουσα στην οποία θα πραγματοποιούταν.
Θέλουμε ωστόσο να επισημάνουμε ότι αυτή είναι μόνο μια τακτική δημοκρατική επιτυχία. Γιατί η δημαρχία ναι μεν ματαίωσε την εκδήλωση, αλλά επικαλέστηκε «τεχνικούς λόγους», δηλαδή προσχηματικούς. Κι αυτό το έκανε γιατί από τη μια μεριά δεν μπορούσε να δικαιολογήσει στον ελληνικό λαό, και πιο πολύ στους λαούς της Ευρώπης ότι έδωσε βήμα στον εκπρόσωπο ενός φασιστικού κράτους ειδικά τη στιγμή που αυτό έχει τα χέρια του βυθισμένα στο αίμα δεκάδων χιλιάδων άοπλων δημοκρατών, ενώ από την άλλη δεν ήθελε με τίποτα να συγκρουστεί με αυτό το καθεστώς ακόμα και στην πιο κτηνώδη στιγμή του. Αυτή η στάση δεν είναι ιδιομορφία ενός Δήμου, αλλά μιας Ελλάδας που οι πολιτικές της ηγεσίες αφήνουν συνειδητά να δυναμώνουν τα τέρατα του φαιού και του «αριστερού» φασισμού, επειδή διατηρούν στο βάθος εξαιρετικές σχέσεις με τους διεθνείς προστάτες αυτών των τεράτων, δηλαδή με τους Πούτιν, Ξι και Τραμπ.
Η ελπίδα αυτής της χώρας έγκειται στο εξής: Ότι ο ελληνικός λαός μπορεί να ακολουθήσει για ένα διάστημα κάποια από αυτά τα τέρατα καθώς η ζωή του ασταμάτητα φτωχαίνει και αυτά, όπως κάνει πάντα ο φασισμός, του υπόσχονται ανακούφιση. Όμως στη σύγχρονη ιστορία του έχει αποδείξει ότι διαθέτει μια ισχυρή άμυνα: Δεν ακολουθεί μαζικά δικτάτορες. Αυτό ήταν και το βασικό μήνυμα που πήραμε από τη ματαίωση αυτής της εκδήλωσης. Πολλοί περισσότεροι άνθρωποι θύμωσαν με τους διοργανωτές της και υποστήριξαν με θέρμη την καμπάνια ακύρωσης βήματος στους σφαγείς από όσους είναι γενικά κοντά μας και στηρίζουν τις θέσεις μας. Κυρίως όμως, εξαιρετικά ελάχιστοι τους υποστήριξαν.
ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΚΟΥΡΔΩΝ ΤΟΥ ΙΡΑΚ ΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ
Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2017
Το δημοψήφισμα για ανεξαρτησία των Κούρδων του Ιράκ και αμέσως μετά η απώλεια από τη μεριά τους του Κιρκούκ από τη συμμαχία Ιράν- Ιράκ σηματοδοτεί την αρχή της μετατροπής της ημιαυτόνομης διακυβέρνησής του ιρακινού Κουρδιστάν από έναν σε γενικές γραμμές φιλειρηνικό παράγοντα στις καταστροφικές εξελίξεις της Μέσης Ανατολής σε έναν παράγοντα πολέμου.
Ο ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ ΕΔΩΣΕ ΣΤΟ ΙΡΑΝ ΤΟ ΟΡΜΟΥΖ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Δευτέρα, 01 Ιουνίου 2026
Όσο παρατείνεται ο αποκλεισμός του Ορμούζ, ιδιαίτερα μετά τις στοχευμένες δολοφονίες που διευκόλυναν να ανεβεί στην ηγεσία του φασιστικού καθεστώτος του Ιράν η πιο φιλορώσικη φράξια του με κύριο εκπρόσωπο τον Γκαλιμπάφ ( https://oakke.gr/global/item/1821- ), τόσο περισσότερο φανερή γίνεται μια δεύτερη στόχευση αυτού του πολέμου, που είναι η αποσταθεροποίηση της Ευρώπης μέσα από το συνεχιζόμενο αποκλεισμό των στενών του Ορμούζ, από όπου περνούσε μέχρι πρόσφατα το 20% της παγκόσμιας προμήθειας υδρογονανθράκων.
Ο αποκλεισμός των στενών εκτοξεύει την τιμή της ενέργειας και των λιπασμάτων παγκόσμια και οδηγεί τις οικονομίες της ελάχιστα πετρελαιοπαραγωγικής και χαλαρά ενωμένης βιομηχανικής Ευρώπης σε κατάσταση στασιμοπληθωρισμού, δηλαδή ψηλού πληθωρισμού και στασιμότητας της ανάπτυξης, οπότε διόγκωσης της ανεργίας και της φτώχιας των εργαζομένων. Πρόκειται για μία κατάσταση που επιτρέπει την πιο γρήγορη άνοδο στην εξουσία των φαιο-«κόκκινων» υποστηριχτών του Πούτιν. Ταυτόχρονα, αυτός ο αποκλεισμός εξαρτάει την Ευρώπη οικονομικά, οπότε και πολιτικά από τις ΗΠΑ του Τραμπ. Οι δυο αυτοί παράγοντες δυναμώνουν τις πιο ενδοτικές τάσεις στο εσωτερικό της Ευρώπης απέναντι στη Ρωσία και την Κίνα οπότε και τις τάσεις διάσπασης της.
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΟΑΚΚΕ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ, ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2026
Σήμερα το μεσημέρι η Κεντρική Επιτροπή της ΟΑΚΚΕ έστειλε στο Δήμαρχο της Αθήνας Χάρη Δούκα την παρακάτω επιστολή διαμαρτυρίας καλώντας τον να ακυρώσει την παραχώρηση αίθουσας του Πνευματικού κέντρου του Δήμου σε εκδήλωση υπέρ του καθεστώτος των σφαγέων μουλάδων του Ιράν στην οποία θα μιλήσει και ο πρεσβευτής του Ιράν. Περιμένουμε την απάντηση του Δημάρχου Αθηναίων.
<<Αθήνα, 26/1/2026
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ, ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ
Θέμα: Καταγγελία για την παραχώρηση αίθουσας του πνευματικού κέντρου του Δήμου Αθηναίων σε εκδήλωση συμπαράστασης στο ισλαμικό καθεστώς του Ιράν με ομιλητή τον πρέσβη του στην Ελλάδα Μαλέκ Χοσεΐν Γκιβζάντ, στις 28/1/2026
Η «Επιτροπή Αλληλεγγύης στο Ιράν» διακινεί μέσω των ιστοσελίδων της ΔΗ.Κ.Ε.Α – Iskra (Π. Λαφαζάνης) και της «Παγκόσμιας Αντιιμπεριαλιστικής Πλατφόρμας» (Δ. Πατέλης) δελτίο τύπου-πρόσκληση σε εκδήλωση-ημερίδα συμπαράστασης στο ισλαμικό καθεστώς του Ιράν στο αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου Αθηναίων, στις 28/1/2026, με πρώτο ομιλητή τον πρέσβη της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν στην Ελλάδα Μαλέκ Χοσεΐν Γκιβζάντ. Το θέμα της εκδήλωσης είναι : «Ιράν στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης με τον ιμπεριαλισμό».
Η ΟΑΚΚΕ καταγγέλλει σαν προσβολή και πρόκληση στον ηρωϊκό εξεγερμένο λαό του Ιράν και σαν βάναυση καταπάτηση κάθε δημοκρατικής αρχής την παραχώρηση βήματος σε χώρο του πρώτου δήμου της χώρας στον εκπρόσωπο ενός καθεστώτος που έχει εξαπολύσει μία πρωτοφανή εκστρατεία σφαγής δεκάδων χιλιάδων άοπλων διαδηλωτών ενώ άλλοι τόσοι περιμένουν την αγχόνη. Στους δρόμους της Αθήνας όπως και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, οι Ιρανοί πολιτικοί πρόσφυγες διαδηλώνουν σε αλληλεγγύη στους εξεγερμένους συμπατριώτες τους για να καταγγείλουν το καθεστώς και να ζητήσουν αυτό που ζητάει όλος ο ιρανικός λαός: απλά δημοκρατία. Διαδηλώνουν στο έδαφος χωρών που θεωρούν δημοκρατικές, εκεί που ξέρουν ότι η φωνή τους μπορεί να ακουστεί χωρίς την απειλή της βίας και του θανάτου. Η δημοτική αρχή της Αθήνας αντί να δείξει την αλληλεγγύη της στους πρόσφυγες για να μπορεί η φωνή τους να ακουστεί πιο δυνατά, συνδράμει το καθεστώς που έχει οδηγήσει τους ίδιους στην προσφυγιά, και τους φίλους τους και τις οικογένειες τους σε φυλακές, σε βασανιστήρια, στο θάνατο.






